Perhetalo Täpinä

Täpinä on lasten ja aikuisten matalan kynnyksen kohtaamispaikka, jossa on mahdollisuus leikkiä ja puuhailla yhdessä sekä osallistua ohjattuun toimintaan!

Toimintamme on tarkoitettu nokialaisille lapsille ja heidän vanhemmilleen. Täpinä tarjoaa mahdollisuuden sosiaalisten kontaktien muodostamiseen, ja se on paikka, jossa vanhemmat saavat  vertaistukea muilta pienten lasten vanhemmilta.

Täpinä tarjoaa tilat, ohjausta ja välineitä sekä monipuolista toimintaa. Toiminta on maksutonta palvelua lapsiperheille. Vastuu lapsesta on mukana olevalla aikuisella.

Ohjattuja toimintahetkiämme ovat muun muassa laulu-, askartelu-, loru-ja satuhetket. Toimintaamme kuuluvat myös ulkoilupäivät sekä erilaiset retket.

Toiminta lasten kanssa:

Päätavoitteena on harjoitella sosiaalisia taitoja vapaissa leikkitilanteissa. Näin mahdollistetaan lasten välisten sosiaalisten kontaktien ja ystävyyssuhteiden syntyminen. Ohjatuissa toimintatuokioissa harjoitellaan kielellisiä, musiikillisia ja motorisia taitoja. Ohjatuissa toiminnoissa painottuvat kokonaisvaltaisen kehityksen tukeminen sekä lapsen ja aikuisen välisen vuorovaikutuksen vahvistaminen. Ohjattu toiminta on pääsääntöisesti tarkoitettu lapsen ja aikuisen yhteiseksi hetkeksi. Toimintaan osallistuminen on aina vapaaehtoista.

Toiminta aikuisten kanssa:

Avoimen toiminnan tehtävänä on tukea vanhempia heidän kasvatustehtävässään. Vanhemmilla on mahdollisuus keskustella vanhemmuuteen tai perhetilanteeseen liittyvistä asioista henkilökohtaisesti henkilökunnan kanssa tai avoimesti toisten vanhempien seurassa. Ohjatut toimintatuokiot lapsen kanssa tarjoavat vinkkejä muun muassa askarteluun.

Täpinässä pääasiallisina ohjaajina toimivat Carita ja Outi.

Toivotamme sinut ja koko perheesi lämpimästi tervetulleeksi mukaan toimintaamme!

Perhetalo Täpinä
Ruskeepäänkatu 58
37120 Nokia
tapina.nokian.yhdistys@mll.fi

Sijainti Google Mapissa

Tutustu Täpinään virtuaalisesti!

Toiminnanjohtaja:
Hilkka Hyttinen

PERHETALO TÄPINÄN VAUVAKAHVILA

ke 21.2. klo 9-11:30

ke 20.3. klo 9-11:30

ke 17.4. klo 9-11:30

ke 15.5. klo 9-11:30

Alle 1-vuotiaiden vauvojen ja vanhempien vauvakahvilassa tapaat toisia vauvaperheitä ja tutustut Täpinän toimintaan. Pääset myös vaikuttamaan vauvakahvilan sisältöön.

Tarjolla kahvia ja teetä sekä mukavaa yhdessäoloa.

Vauvakahvilapäivinä Perhetalo Tuutikki on avoinna kaikenikäisille lapsille klo 9-11:30.